WHITE PAPER

DIGITAL REALITY – Optimering af arbejdsprocesser i dansk industri 4.0

En guideline til at reducere nedetid og fejl, effektivisere produktionsgange, og udvide med nye serviceydelser

I denne artikel beskriver vi observationer og erfaringer fra projekt ‘Digital Reality’ – et udviklingsforløb over 12 måneder, der har haft som mål gennem et case-studie med tre danske industrivirksomheder at udvikle guidelines til, hvordan danske industrivirksomheder (SMV) kan komme i gang med at bruge virtuel teknologi i deres produktionsmiljøer.

Vi forklarer i artiklen hvilke overvejelser, der kan være nyttige at gøre sig før man går i gang med at anvende Digital Reality teknologi. Derudover beskriver vi, hvilke områder i industriens værdikæder, hvor man med fordel man implementere Virtual Reality (VR), Augmented Reality (AR) og Mixed Reality (MR). Vi giver også vores bud på, hvordan man kommer bedst og hurtigst i gang.

Endelig er det altoverskyggende gode råd, at det ikke behøver koste alverden at komme i gang med at anvende teknologierne, da der allerede findes hardware og software løsninger på markedet som kan tages direkte i brug ude i produktionen og ‘On-site’ hos kunderne. Det er derfor ikke nødvendigt at købe sig til rådgivning fra et udviklerfirma med mindre man har brug for en større skræddersyet løsning.

Læs White Paper her.
Louise Koch, Akademisk medarbejder.
Danmarks Tekniske Universitet, August 2020.

En guideline til at reducere nedetid og fejl, effektivisere produktionsgange, og udvide med nye serviceydelser

Louise Koch, Akademisk medarbejder.
Danmarks Tekniske Universitet, Aug 2020.
Læs White Paper her.

I denne artikel beskriver vi observationer og erfaringer fra projekt ‘Digital Reality’ – et udviklingsforløb over 12 måneder, der har haft som mål gennem et case-studie med tre danske industrivirksomheder at udvikle guidelines til, hvordan danske industrivirksomheder (SMV) kan komme i gang med at bruge virtuel teknologi i deres produktionsmiljøer.

Vi forklarer i artiklen hvilke overvejelser, der kan være nyttige at gøre sig før man går i gang med at anvende Digital Reality teknologi. Derudover beskriver vi, hvilke områder i industriens værdikæder, hvor man med fordel man implementere Virtual Reality (VR), Augmented Reality (AR) og Mixed Reality (MR). Vi giver også vores bud på, hvordan man kommer bedst og hurtigst i gang.

Endelig er det altoverskyggende gode råd, at det ikke behøver koste alverden at komme i gang med at anvende teknologierne, da der allerede findes hardware og software løsninger på markedet som kan tages direkte i brug ude i produktionen og ‘On-site’ hos kunderne. Det er derfor ikke nødvendigt at købe sig til rådgivning fra et udviklerfirma med mindre man har brug for en større skræddersyet løsning.