Teknologi

DIGITAL REALITY fokuserer på industriel brug af: Virtual Reality (VR), Augmented Reality (AR) og Mixed Reality (MR). Nedenfor findes en kort beskrivelse af teknologierne og deres anvendelse i industrien – mere viden kan findes ved at trykke på ikonerne. Som del af teamet bag DIGITAL REALITY leverer Virsabi viden, erfaring og konkret udvikling til projektet. Hver deltagende virksomhed får udviklet prototyper gennem et 180-dages pilotforløb. Disse vil blive testet gennem en iterativ proces med inddragelse af brugere, kunder og virksomhedernes interne projektteam. 

Træning/Simulering - VR

Træning med fokus på læring, sikkerhed og variation gennem simulerede arbejdsmiljø.

Data Visualisering - AR

Brug visuel data og digitale manualer/support til arbejdsprocesser gennem mobile enheder.

Service/Maintenance - MR

Interager med visuel data og opnå højere forståelse og indsigt, samt øget effektivitet.

VIRTUAL REALITY - VR

Virtual reality tillader en bruger at være tilstede i en virtuel verden. Denne virtuelle verden kunne eksempelvis have til formål at træne eller visualisere produkter. Evnen til fuldt ud at fordybe brugeren i et hvilket som helst miljø er hvad der tjener som VR’s vigtigste værktøj og funktionalitet.

AUGMENTED REALITY - AR

Augmented reality er et live, direkte eller indirekte fysisk billede af et virkeligt miljø hvis elementer er augmented (eller supplementeret ) med digitale elementer så som lyd, video, grafik eller GPS data. Augmented reality overlejrer data på kamerabilledet på din smartphone, tablet eller PC og tillader digital information at sameksistere med den fysiske verden. Som sådan beriger Augmented reality den virkelige verden med digital information og medier, så som 3D modeller og videoer.

MIXED REALITY - MR

Hvor augmented reality bliver leveret igennem et håndholdt mobilt apparat f.eks. en smartphone eller en tablet bliver mixed reality leveret igennem et par hovedmonterede gennemsigtige briller. Mixed Reality er fusionen af den virkelige og virtuelle verdener for at producere nye miljøer og visualiseringer, hvor fysiske og digitale objekter sameksisterer og interagerer i realtid.